29 augustus 2007

Galapagos eilanden, dag 2






Maandagmorgen gaan we aan land op Green Tinge Beach en White Sand Beach op Floreana en lopen er letterlijk tussen de zeehonden. We kijken naar de flamingo`s en bewonderen een groep pijlstaartroggen op 50 cm van onze voeten in het water. Namiddag gaan we voor het eerst zwemmen en snorkelen tussen tientallen speelse zeehonden en enkele schildpadden. Het water is erg koud. We stappen ook naar een geimproviseerd postkantoor, de legende wil dat dit het eerste postkantoor is in Ecuador. Nog steeds leggen mensen er hun post in de krakkemikkige brievenbus. Er komt geen postzegel aan te pas, en toch blijkt het te werken.
Die nacht varen we van Floriana naar Isla Española. Zodra de kapitein de boot start, schiet iedereen als door de bliksem getroffen naar zijn kajuit. Om 20u15 ligt iedereen in bed, angstig te wachten op wat komen gaat. Maar deze keer verloopt de tocht rustiger. Ik focus me op de horizon die ik kan zien vanuit mijn bed. Het is volle maan, het licht van de maan schijnt helder op de zee en dat helpt me om uiteindelijk een uurtje of zo in te slapen.

Geen opmerkingen: