04 augustus 2007

Lago San Pablo en Lagunas Mojanda




Onze eerste uitstap in Otavalo ging naar Lago San Pablo, dat is een meertje dat vlakbij ligt. Op zich is dat niet zo bijzonder, ziet uit zoals het Schulens meer. Dus zijn we op de tast verder gaan zoeken naar een volgende bezienswaardigheid, de watervallen van Peguche. Ook daar viel niet zoveel aan te beleven, dit soort watervallen hebben we in Coo ook al gezien tijdens een schoolreis lang geleden. Maar veel leuker waren de kleine parochies waar we door wandelden. Hier geen geasfalteerde wegen meer, geen auto´s, maar een kabbelend beekje, veel honden en veel kinderen die aan het spelen waren met zelfgemaakte windvliegertjes. We bleven het oude treinspoor volgen zoals iemand ons had aangeraden, en toen kwamen we als vanzelf uit bij de hostal van Mieke de Vet uit Nederland, ondergebracht in het oud stationnetje van Peguche. Dat ligt dus echt in de middle of nowhere. Mieke heeft een bijzonder mooie hond, zeg maar de mascotte van het hotel. Enige nadeel hier is dat het hotel vol zit met... hollanders.
De dag daarna huurden we een taxi om op bezoek te gaan aan de meren van Mojanda. James, Geert, Ingrid en ik begonnen er aan een vier uur durende tocht. Het was erg koud (3850 meter) maar er was behoorlijk wat klimmen bij en dan werd het meteen veel warmer. De foto´s zijn van de uitstap naar de meren van Mojanda.

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Hans en Ingrid,

ik ben eens gaan kijken naar jullie blogspot om te zien wat je allemaal neerpent. Nog een fijne reis en veel avonturen toegewenst op jullie trip,

Geert

Unknown zei

Dag Druifje

Ik ben sinds vrijdag weer in België en blijf er tot 19 augustus. Gisteren bij Marc in Hasselt BBQ ; 't was weer proper...
We zitten momenteel bij Sonia thuis; die heeft na twee jaar eindelijk de toekomstige schoonouders eens uitgenodigd :)
Ik wens jullie veel plezier en een veilige trip. Dikke zoen, Luk-moeders-vaders-Jo en Sonia

Unknown zei

Dag Druifjes

Ik ben sinds vrijdag weer in België en blijf er tot 19 augustus. Gisteren bij Marc in Hasselt BBQ ; 't was weer proper...
We zitten momenteel bij Sonia thuis; die heeft na twee jaar eindelijk de toekomstige schoonouders eens uitgenodigd :)
Ik wens jullie veel plezier en een veilige trip. Dikke zoen, Luk-moeders-vaders-Jo en Sonia

Unknown zei

Hallo Hans en Ingrid,

Ook wij volgen jullie wereldreis op de voet!
Geniet ervan en wij kijken uit naar jullie verhalen en vooral de mooie foto's.

Het allerbeste!
Dominic, Isabelle en Emma

Enrico zei

Hallo Ingrid & Hans,

Ik kreeg jullie URL van Annie en Robert. Met veel plezier (en wat jaloezie) volg ik jullie reis! Profiteer ervan!
Groeten,
Erik (vriendje van Luk)

ps. voor wanneer is de chambre d'hôtes in Frankrijk gepland?

Frie zei

Hello Ingridje en Hans.
Ik ben ook benieuwd en kom bijna elke avond kijken op jullie blog.
In elk geval het ziet er erg interessant uit ,ik begin bijne jalours te worden ! De vlgde keer ga ik mee , hé hé !!!
Zo , nog het beste, kus en tot later,
Frieda