15 oktober 2007

Workshop AudioVisuele Technieken









Mijn werk hier in Abancay bestond er gedeeltelijk in om een vierdaagse intensieve videoworkshop uit te werken. En van 9 tot 12 oktober was het dan zover: uit de ruime groep deelnemers aan de algemene workshop rond communicatie 'Periodismo Social' volgde een selectie van 8 jongeren de workshop video. Ze kregen een spoedcursus video, met technieken rond scenario, camera en montage op dag 1 en 2. De twee laatste dagen moesten ze zelf aan de slag gaan. Doel was twee reportages te maken: een eerste ging over de moeilijke bereikbaarheid van de regio, een tweede over de slechte kwaliteit van het water in Abancay. Terwijl Dennis op stap ging met de mensen die rond water werkten, heb ik me ontfermd over de andere groep. Hieronder kan je kijken naar het eindresultaat. Ik heb zelf geen camera aangeraakt, zij hebben ook de montage voor 90% in elkaar gestoken. Ik heb enkel muziek toegevoegd en de montage ingekort van 5 naar 3 minuten.

Op vrijdag 12 oktober werden we na afloop van onze laatste werkdag uitgenodigd op een afscheidsfeestje. Tarpurisunchis trakteerde op een lekker etentje en samen met de directrice Isabel zijn we daarna nog gaan doorzakken in een plaatselijke salsatheek.

Geen opmerkingen: