04 augustus 2007

Met drie nonnen in de teleferico

Vorige week zondag zijn we in Quito de Vulcano Pichincha gaan bezoeken. De teleferico (kabelbaan) brengt je op een kwartiertje tijd tot halverwege de top. Je bent dan op 3.600 meter, en vanaf hier heb je een schitterend uitzicht op de hele stad Quito. Dan merk je pas hoe groot de hoofdstad is. Nu ja, er wonen dan ook 1,6 miljoen mensen. We zaten in de kabelbaan met drie nonnen met sportschoenen, die tot op de top van de vulkaan wilden gaan. Dat is een makkelijk en goed onderhouden wandelpad, de top ligt op 4.100 meter, maar ik kan je verzekeren dat die 500 meter klimmen op die hoogte zo goed als onbegonnen werk is. Wij zijn tot halfweg de top gegaan, na elke vijftig meter moesten we vijf minuten terug op adem komen. De lonely planet gids raadt aan om eventueel cocathee te drinken, dat zou helpen tegen hoogteziekte. Op die hoogte zit er veel minder zuurstof in de lucht, je moest ons hart eens horen tekeergaan... De zichten waren werkelijk adembenemend, maar ik kan helaas geen foto´s tonen want ik heb die dag mijn videocamera meegenomen. Da´s dus voor later in de montage van het reisverslag. Vaya con Dios.

1 opmerking:

Anoniem zei

Hoi reizigers,
Geniet ervan zou ik zo zeggen, het is een ongelooflijke ervaring zo'n wereldreis. Bij mij is het ondertussen bijna 6 jaar geleden..... Ik las jullie bijdrage in de Reiskrant van juli en vroeg me af of jullie niet stopten op Paaseiland ?! Mijn eigen RTW van Oneworld leek erg op dat van jullie en zelf had ik er oorspronkelijk ook niet Paaseiland op gezet. Tot iemand me onderweg vertelde dat in feite alle vluchten van LanChile die vanuit Santiago vertrekken richting Oceanie stoppen op Paaseiland ! (naft op zekers ?!) De volgende vlucht gaat ongeveer 3 dagen later verder. Het zou eeuwig zonde zijn dat je dan niet bent uitgestapt ! Echt waar op mijne erewoord. Paaseiland is een van mijn mooiste herinneringen ook al was ik er zo kort. Ik heb die wijziging dan ingelast op het bureau van LanChile in Miraflores/Lima en dat kostte mij toen 75 usd. En het was zijn geld meer dan waard ! Je moet misschien toch nog data wijzigen van andere vluchten ? Alle wijzigingen kosten volgens mij samen 75 usd. Op de vlieghaven van Paaseiland staan steeds bewoners die kamers aanbieden, enorm lieve mensen en het is een unieke plek op de wereld. Doen !!!! en verder genieten, genieten, genieten,...! Als je nog vragen hebt gerddhertefelt@skynet.be Groetjes.