28 september 2007

Achter de schermen





Stijn en ik gaan op bezoek bij de man achter het beste regionale televisiestation in Abancay. Hij doet letterlijk alles zelf: reportages filmen, interviews afnemen, alles monteren, grafiek bewerken, het nieuws presenteren, publiciteitsgelden zoeken... De eigenaar van TeleDiario kan maar nauwelijks geloven waar de eindregie van een commercieel bastion als VTM mee bezig is. Hij heeft alleszins nog nooit van een 'Even Geduld' pancarte gehoord. Maar hij is supervriendelijk en we mogen zijn dasspeldmicrofoontje lenen voor de videoworkshop begin oktober.
Later die week gaan we de rector van de unief van Abancay interviewen over zijn visie op de regionale media. Als de man hoort dat ik ook frans spreek, vraagt hij me of ik de volgende 2 maanden niet kan inspringen voor een leerkracht frans die weggevallen is. Helaas, ik heb geen diploma, zeg ik. De rector moet lachen: ze zijn hier al lang blij als iemand uberhaupt frans kan spreken.
Ondertussen maakt Ingrid kennis met het leven op de school. Ze leert de kinderen kennen, en bereidt zich voor om later deze week engels te gaan geven aan het eerste en tweede leerjaar.

Geen opmerkingen: